piątek, 18 listopada 2016

Zrazy zawijane

Krótko -są pyszne a mięso delikatne .


PRZEPIS:
8 plastrów wołowiny zrazówki
Dobrze rozbitych tłuczkiem. 
Sól 
Pieprz 
Musztarda 

NADZIENIE:
100 g marchwi 
100 g cebuli
100 g cukini
150 g ogórka 
Zmiksowac: 5s/obr.5
Przełożyć do miseczki a naczynie umyć bo w tym czasie można zrobić ciasto na kluski łyżką kładzione ,które może sobie odpoczywać w miseczce i czekać na swoją kolej . Naczynie TM umyć i przygotować w nim sos  

Każdy kawalek oprószyć solą i pieprzem . 
Posmarować mmusztardą
Rozsmarowac  nadzienie 
Zawinąć w rolady i spiąć wykałaczką lub obwiązać nitką Reszta farszu będzie potrzebna do sosu.
Można obtoczyć delikatnie  w mące i obsmażyć lekko dla ładniejszego koloru .bez mąki też można ale trzeba mieć pewność że się nie przyklei mięso do patelni .Ewentualnie zrezygnować z podsmażenia (ja smażyłam)
Zawijaki ułożyć w dolnej części varomy

SOS DO ZRAZÓW
Składniki umieszczamy w naczyniu TM

Resztę niewykorzystanego farszu
750 g wody 
150  g czerwonego wytrawnego wina
2 Łyżki  bulionu warzywnego wykonanego w TM lub 2 kostki rosołowe
Sól ewentualnie do smaku
2 ząbki czosnku 
Po 1/4 łyżeczki susz.tymianku i rozmarynu
1 łyżeczka  majeranku
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1/2 łyżeczki pieprzu czarnego mielonego
1/2 łyżeczki słodkiej papryki 
3 kulki ziela angielskiego 
1 liść laurowy

Zamknąć naczynie ,ustawić warome i ustawić 60min/Varoma
Po tym czasie mięso odstawić
I zaprawić sos śmietaną i mąką jeżeli lubicie gesty sos 
Zmiksować wszystko 20s stopniowo zwiększając obroty na 9
Jeżeli dodaliście śmietany i mąki to trzeba jeszcze zagotować że 3 min w 100stC
Ja samej dodałam śmietany
OK 100g
Zrazy przełożyłam do garnka i zalałam sosem i zanotowałam z 10 min żeby sos wgryzł się w mięso. 
Podałam z kluseczkami i buraczkami 
SMACZNEGO  



zrobiłam 8szt. ale myślę że spokojnie można zrobić ich więcej bo jest jeszcze górna część varomy tylko zawijaki nie mogą być wysokie żeby się zzmieściły no i jeszcze jest koszyczek do którego też się zmieszczą ze  2 szt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...