piątek, 12 czerwca 2015

Dżem i sok truskawkowy


Lubię ten przepis bo w szybkim czasie i bez większego wysiłku mam sok truskawkowy i dżem.
Sok jest do herbaty lub można z niego zrobić szybką nalewkę truskawkową Tutaj

PRZEPIS:
2 kg truskawek,obranych,umytych i odsączonych na sicie
1 kg cukru
1 op. żelfix 2:1
lub to co używacie
2 limonki na sok lub cytryna
-truskawki zasypujemy cukrem i trochę je nacinamy lub lekko rozgniatamy i zostawiamy pod przykryciem na całą noc lub od rana do popołudnia najlepiej w chłodnym miejscu
-Jak już puszczą sok  przelewamy przez sito w celu odcedzenia soku ,cukier może się cały nie rozpuścić

-Sok zagotowujemy w garnku i przelewamy do butelki

DŻEM truskawkowy
Truskawki umieszczamy w naczyniu TM
Dodajemy  żelfix i sok z cytryny lub limonki
Ustawiamy 10s/obr.6
Następnie ustawiamy : 30min/90st/obr. wsteczne 2.5-3
Gorący dżem przelewamy do gorących słoików wysuszonych w 100stC w piekarniku
- Układam do góry dnem i przykrywam ręcznikiem
-Po godzinie słoiki odwracam i zostawiam pod ręcznikiem do czasu aż całkowicie ostygną.
- Ja myję słoiki ,przelewam wrzątkiem i na ok 10 min przed końcem gotowania dżemu nastawiam do nagrzanego piekarnika.
-Jak ktoś nie chce  użyć żelfixu to można go  pominąć 
Mnie po odlaniu soku zostało ok 1740 g truskawek
Wszystkie wrzuciłam na raz do TM
Nic nie wykipiało
Wyszło mi 5 słoików wielkości jak dżemy sklepowe  i ok 900 g soku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...