wtorek, 19 maja 2015

Chleb bezglutenowy z ziemniakami


Przepis na ten chlebek znalazłam Tutaj Jest bardzo smaczny jak na bezglutenowy,aczkolwiek ja go podrasowałam zakwasem żytnim. 

PRZEPIS:

  • 250 g puree ziemniaczanego
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 200 g mąki ryżowej
  • 200 g mąki gryczanej
  • 5 g suszonych drożdży instant (ja dałam 20 g świeżych)
  • łyżeczka soli
  • 350 ml letniej wody
  • dodałam od siebie 100 g. zakwasu żytniego ,po 2 garści siemienia.słonecznika i płatek owsianych

  • Purre ziemniaczane ,wodę,drożdże i zakwas lekko zmiksowałam aby połączyły się składniki
  • Ustawiłam 3min./37st/obr.
  • dodałam resztę składników i ustawiłam 3min./obr. interwał
  • Formę wyłożyłam papierem do pieczenia posmarowałam papier olejem i obsypałam mąką 
  • Ciasto przelałam do formy,obsypałam z góry mąką  ,przykryłam ściereczką i wstwiłam do lekko ciepłego piekarnika na czas  aż całkowicie wypełniło formę
  • Trwało to ok.2 godz.
  • Po tym czasie Wyjęłam bardzo ostrożnie formę z chlebem , i ustawiłam piekarnik na  200stC 
  • Chleb z powrotem wjechał do piekarnika ,tylko zróbcie to ostrożnie ,żeby chleb nie opadł.
  • Wszystkie informacje dotyczące tego chleba znajdziecie Tutaj jak również przepisy na inne bezglutenowce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...