wtorek, 9 sierpnia 2016

Mule w białym winie

 Mule z TM wyszły de Best .Parowane wiec bardziej delikatne no i ten smak i aromat sosu na białym winie pychotka.  Do tej pory robiłam tradycyjnie ale tym razem smak i delikatność  przeszły moje oczekiwania.

PRZEPIS:4-5porcji
Mule kupiłam już oczyszczone hermetycznie zapakowane.Można kupić też mrożone a jak świeże to trzeba samemu oczyścić ,aczkolwiek te które kupiłam i tak musiałam jeszcze nożykiem  oczyścić.

*mule pakowane hermetycznie otwieramy tuż przed gotowaniem i jak trzeba to je jeszcze doczyszczamy płuczemy szybko pod bardzo zimną wodą inaczej się się mogą pootwierać. Jak się otwierają lub są otwarte to trzeba nimi postukać np. o blat lub nożykiem. Jak się zamykają są  ok . te które nadal są otwarte to trzeba odłożyć.
Mrożone odmrozić trzeba wczesniej

2kg muli
2 cebule(średnie) lub 4szalotki
2 ząbki czosnku lub 3 jak lubicie
1 pęczek (duży)natki pietruszki
250-300 g białego wina
80-100 g masła

Pietruszkę posiekać w TM lub ja te nożyczki
Do naczynia włożyć:
Cebulę,czosnek i połowę rozdrobnionej natki
5s/obr.5
Zgarnąć dodać masło
3min/120stC/obr.2
Wlać wino
Do koszyczka i na varome przełożyć mule
20min/varoma/obr2
Po tym czasie otworzyły się wszystkie mule
Czas jeśli jest taka potrzeba można przedłużyć o ok2-3min ale raczej otwierają się wszystkie .
Po tym czasie mule przełożyłam do dużego szerokiego garnka
Sos zmiksowałam 3-4s/obr 9
SOS nie może być jak aksamit musi być widoczna cebulką. Na koniec sypiemy natkę i zalewamy sosem mule.
DO TEGO LAMPKA BIAŁEGO WINA I BAGIETKA.
SMACZNEGO 😉



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...