wtorek, 13 września 2016

Deser jaglany a'la snickers

Oryginalny przepis pochodzi z http://veganbanda.pl/index.php/recipe/jaglane-sloiczki-ala-snickers/ Ja przerobiłam go na swoje modły i zmniejszyłam przepis o połowę co dało mi 4 słuszne porcje 😉

PRZEPIS:

125g kaszy jaglanej
500g mleka ( krowiego  lub roślinne)
3 łyżki melasy trzcinowej (daje lekki posmak karmelu)
2 garści orzechów ziemnych
50g czekolady roztopionej do ozdoby
1/2 szkl.Daktyli
1/2 szkl wody
szczyptę soli

Daktyle namoczyć w wodzie najlepiej dzień wcześniej Ja użyłam pasty daktylowej ale przepis podaje wg przepisu oryginalnego.

Kasze wypłukać na sicie pod bieżącą wodą  i przelać wrzątkiem,osączyć.
Przełożyć do naczynia TM i wlać mleko, osolić
Ustawic: 18min /obr.2,5/120stC
Gotować bez miarki  uważać jeżeli będziecie gotować na krowim  mleku bo lekko podnosi się do góry ale tylko przez chwilę później już kasza wchłania mleko.
Dodać melasy lub innego nośnika słodzącego
-Zmiksować obr.10/ok.30s.

Nałożyć część do szklanek lub słoiczków a resztę przełożyć do miseczki i zakryć na chwilkę folią .
-Daktyle wcześniej namoczone zmiksować razem z wodą obr.10 bez ustawień (Miksować do momentu ,aż uzyskacie masę ) Nałożyć na krem z kaszy
-Na wierzch wyłożyć resztę kremu i posypać orzechami  które trzeba zmiksować dosłownie 2-3s/obr6
Czekoladę najlepiej rozpuścić w małym rondlu i udekorować nią deser.

*Dla mnie konsystencja przypomina bardzo gesty budyń.
Osłodzić kasze można tym czym każdy słodzi .Ja użyłam melasy trzcinowej bo daje fajny kolor i posmak karmelu
SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...