piątek, 5 sierpnia 2016

Sałatka szwedzka od Edyty



5kg  ogórków pokrojonych w cienkie plastry
1kg marchwi startej na wiórki
1 kg papryki pokrojonej w paski
1kg cebuli pokrojonej cienko w polksiezyce
  4 tyzeczki soli
Ogórki obrane że skórki  (Ja nie obierałam ) i cienko pokrojone ( ja tarłam na tartce o szerokim rozstawieniu więc plastry wyszły grube na ok 5mm)
Obsypać solą i od czekać z 30 min jak puści sok (ja trzymałem ok.godz i sok odlałam )
Do tego dodać resztę produktów
ZALEWA:
1 szklanka octu
1szklanka wody
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
10 liści laurowych
po 20 szt. ziela angielskiego i pieprzu w ziarnkach
*jeżeli zrobicie ogórki tak jak ja bez obierania to zróbcie zalewe z 1,5porcji

Zalewe zagotować  w TM
10min/90st/obr.1wsteczne
lub w zwykłym garnku.
Ostudzić  i  zalać całą sałatkę i doprawić trochę pieprzem mielonym
. Odstawić  sałatkę na 12 godz (jak ogórki że skórką to nawet na 20g )
Sałatkę przełożyć do słoików docisnąc łyżką    jak zostanie zalewy to podolewać do słoików. zakręcić .
PASTERYZACJA W GARNKU:
Do gara włożyć ściereczkę i wstawić słoiki tak aby się nie stykały nalać zimnej wody tak na 3/4 wysokości słoika może ciut więcej i pasteryzować: czyli od zagotowania wody zmniejszyć ciepło ,żeby za bardzo nie bulgotało i gotować jeszcze 20min.

Po zagotowaniu postawić zakrętkami do spodu  na i zostawić  1 dzień
 
PASTERYZACJA W PIEKARNIKU:
ja pasteryzuję w piekarniku bo więcej słoików na raz mi się mieści.
Słoiki muszą być jednej wielkości
Na sam spod piekarnika włożyłam blachę a na 1 stopniu umieściłm blachę ruszt
Słoiki ustawiamy tak aby się nie stykały
Ustawiamy 140st zamykamy piekarnik i czekamy aż w słoiku zaczną ukazywać się bąbelki tak jakby się nich  gotowało
Zostawiłam tak na 15min i zmniejszyłam temp do 50stc (u mnie niżej nie można ale jak macie możliwość to na 30stc ) i dostały tak 20 min po czym wyjełam słoiki i ustawiłam do góry dnem .Przykrywam ręcznikiem i zostawiam na cały dzień albo i noc aby ostygły
Smacznenego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...