poniedziałek, 28 grudnia 2015

Pieróg drożdżowy, pieczony z farszem



Przepis na ciasto znalazłam w książce "Boże Narodzenie z TM"
Sam ciasto jest tak przyjemne i plastyczne że można z niego zrobić kapuśniaczki tak jak w książce ale i również małe pierogi pieczone. Farsz oczywiście dowolny.ja zrobiłam z mięsem mielonym marchewką i pomidorami.

PRZEPIS:
Przepis na ciasto:
500 g mąki pszennej 
125g margaryny lub masła 
10s/obr.4
NASTEPNIE dodajemy:
150g jogurtu lub śmietany
30 g drożdży 
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
2 całe jajka
Ustawić interwał na 2 min
CIASTO podzielić na 2 części 
Rozwałkować ułożyć farsz i rozwałkować drugi placek i zakryć 
Posmarować rozbełtanym jajkiem lub olejem posypać np. sezonem
Na wierzchu ciasta zrobić widelcem lub patyczkiem do szaszłyki dziurki 
WSTAWIĆ DO PIEKARNIKA nagrzanego do 200stc i piec 30-40 min góra/dół

FARSZ:

500 g mięsa mielonego
2 spore marchewki
1 duża cebula
szczypiorek
1 puszka krojonych pomidorów
mozzarella lub inny ser jaki macie 
sól
czosnek
tymianek
pieprz
ostra papryka
Ale możecie doprawić wg swojego smaku

Cebulę posiekałam w TM 3s/obr.5
Na patelni rozgrzałam olej i wrzuciłam cebulę osoliłam
po chwili dodałam tartą marchew i przyprawy
Jak marchew  i cebula zmiękną przekładamy do innego naczynia a na patelni podsmażamy mięso
Dodajemy do niego marchew z cebulą i chwilę dusimy
Dodajemy  pomidory i ok 5-10 min mieszamy zawartość 
Cały farsz nie powinien być bardzo mokry raczej trzeba porządnie go odparować 
Ja nie studziłam przed wyłożeniem na ciasto ,a ciasto lekko posypałam kaszą manną .
Przykrywamy drugim kawałkiem i do piekarnika.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...