wtorek, 21 lipca 2015

Paluchy grissini serowe




Wzorowałam się przepisem na precelki z tym ,że użyłam mąki orkiszowej zamiast ziaren pszenicy.Polecam są fajne jako zwykła przekąska ale można je np owinąć szynką .Długość można sobie regulować pod siebie ,ja zrobiłam długie jak szerokość blachy na której się piekły.

PRZEPIS 
50g ciepłej wody
40g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
350g mąki orkiszowej 
50g oleju lub masła
2 jajka
100g żółtego sera( startego )
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka rozmarynu 
Do posmarowania paluchów:
1 żółtko +1 łyżka wody  (rozmieszać )

Wszystkie składniki umieszczamy w naczyniu i ustawiamy: 3 min/interwał
Ciasto ma być elastyczne ,w razie gdyby było za suche lub za klejące to albo dodajcie ciut wody lu mąki
Z ciasta formujemy wałek i tniemy na ok.2cm i rolujemy podłużny paluch nie grubszy niż nasz palec bo podczas pieczenia i tak lekko urosną
Układamy na blasze wyłożonej papierem ,smarujemy żółtkiem rozmieszanym z wodą i obsypujemy np. sezamem,solą itp.
Piekłam w nagrzanym do 200stC piekarniku (góra/dół) ok 20 min w tym czasie naszykowałam 2 blachę 
Mają być lekko przyrumienione 

Paluchy są świetne i mogą stać kilka dni i nadal będą kruche .




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...