czwartek, 2 kwietnia 2015

Likier jajeczny -kakaowy


Likier jajeczny bardzo lubię i jak tylko mam żółtka zalegające to często robię ,ale zamiast mleka skondensowanego dodaję  zwykłe mleko 3/2% .Tym razem poszłam o krok dalej i zrobiłam likier kakaowy,

PRZEPIS :

6 żółtek
200 g cukru
1 łyżka cukru waniliowego
250 g. wódki
250 g. mleka 3/2 %
1 czubata łyżka naturalnego  kakao

Do naczynia wkładamy motylek i dodajemy:
żółtka ,cukier i cukier waniliowy 
Podgrzewałam 6 min/70st/obr3,5
Następnie dodałam kakao i nastawiłam 6min/70st/obr.3,5
Taki ciepły przelałam do butelki i wyniosłam w zimne miejsce.
Może się rozwarstwić ,ale wystarczy dobrze wstrząsnąć butelką i zimny wstawić do lodówki.

Jeżeli nie próbowaliście na zwykłym mleku to zachęcam jest zdecydowanie lżejszy i nie taki ulepek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...