wtorek, 20 października 2015

Ciasto czekoladowo- śmietankowo- truskawkowe


Przepis na ciasto pochodzi z tej strony tutaj a do zrobienia go zostałam zachęcona przez dziewczyny z najlepszej grupy termosiowej :) wersja druga na  kiełki smaku


 Składniki (na blaszkę 25x35 cm): ja użyłam tortownicy 25 cm 

CIASTO:
pół szklanki mleka 100 g
50 g gorzkiej czekolady
1 jajko ja dałam 2 jajka
2/3 szklanki cukru 140 cukru
1/4 szklanki oleju 55 g
pół szklanki kwaśnej śmietany 135 g
kilka kropel aromatu waniliowego
1 szklanka mąki pszennej 150 g 
pół szklanki kakao 50 g
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
MASA BUDYNIOWA: 
0,5 litra mleka
2 łyżki mąki pszennej 40 g
2 łyżki mąki ziemniaczanej 40 g
cukier wanilinowy
budyń waniliowy
3/4 szklanki cukru 100 g wystarczy ale można dać mniej ok.80-90 g bo krem  jest bardzo słodki 
250 g masła/ margaryny dałam 250 g mascarpone

TRUSKAWKI:
2 galaretki truskawkowe
0,5 l truskawek świeżych lub mrożonych
szklanka wody 200 g wystarczy 


1 .Rozpuszczamy czekoladę ,najszybciej w zwykłym garnuszku
Mleko zagotować i dodać połamaną czekoladę,odstawić do ostudzenia.

2. Gotujemy budyń
Zakładamy motylek w naczyniu  miksującym i  dodajemy wszystkie składniki 
-Ustawiamy: 7-8 min/100stC/obr3
na szybszych obrotach budyń nie przywiera do dna 
Przekładamy budyń do innego naczynia ,przykrywamy folią i odstawiamy do ostudzenia.
*Budyń najlepiej ugotować dzień wcześniej wieczorem

3.Ciasto.
Do naczynia zakładamy motylek i dodajemy:
jajko/jajka 
cukier
Ustawiamy :4min/60stC/obr3.5
Dodajemy :
olej,śmietanę,mleko z czekoladą i łyżeczkę ekstraktu wanilii 
Ustawiamy :3s/obr 3,5
Dodajemy:
mąkę,proszek,kakao,sodkę i proszek do pieczenia(wcześniej przesiałam wszystko przez sito)
Ustawiamy: 10s/obr.3
jeżeli wszystko się nie połączy to zamieszajmy kopystką po otwarciu naczynia
Ciasto przelewamy do wcześniej przygotowanej formy wyłożonej papierem 
Wstawiamy do gorącego piekarnika 160stC i pieczemy do suchego patyczka u mnie to trwało 45 min
Odstawiamy żeby ostygło,odrywamy papier i z powrotem przekładamy do formy

4.Przygotowujemy galaretkę 
truskawki mrożone wyjęłam wcześniej z lodówki aby nie były twarde jak kamienie
-Truskawki zmiksować obr.10 czasu nie ustawiałam po prostu zmiksowałam na mus
-Dodajemy wodę i gotujemy :10min/ 100stC/obr.3
Przelewamy do innego naczynia i studzimy

5. Krem budyniowy
Do naczynia zakładamy motylek i dodajemy masło
Ustawiamy: obroty na 3,5-4 czasu nie ustawiłam
Dodajemy na kilka razy budyń 
Jak masa ładnie się połączy jest gotowa.

6.Efekt końcowy
Na ciasto wykładamy krem (dokładnie rozkładamy po bokach aby nie przeleciała galaretka ),tężejącą galaretkę i wstawiamy do lodówki przynajmniej na 1-2 godz.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...