sobota, 19 września 2015

Owsianka orkiszowa jabłkowo-śliwkowo-bananowa z cynamonem i imbirem,pycha :)


Nie przepadam za owsianką gotowaną tradycyjnie ,aczkolwiek wiem ,że taka gotowana jest zdrowsza .Zazwyczaj zalewam płatki wrzątkiem i po 10-15min dodaję owoce ,orzechy ,jogurt lub troszkę mleka. Owsianka z TM jest najlepsza i już zdania nie zmienię.Zajadam się od tygodnia zmieniając dodatki ale zawsze z jabłkiem . Gotowana 8 min ,wyszła pyszna i aromatyczna. Owsiankę  robię  z  płatek orkiszowych lub jaglanych,(ostatnio można kupić w Lidlu) Na opakowaniu jest przepis i  ,ja zrobiłam z połowy porcji i wyszła mi duża miseczka  .Można zjeść od razu na gorąco lub zapakować do słoika i zabrać do pracy lub szkoły Takie śniadanie jest zdrowe dające dużo energii  i bardzo syte

PRZEPIS:

1 jabłko ze skórką bez gniazd nasiennych pokrojone na cztery
2 duże śliwki wypestkowane
1 mały miękki banan ,pokrojony w plastry
30 g. platki owsiane,orkiszowe ,jaglane etc. do wyboru jakie lubisz
100 g. mleka
150 g wody
po 1/4 łyżeczki cynamonu i imbiru
szczypta soli
Jak macie suszoną zmiksowaną skórkę z cytrusów to tez można dodać ok 1/4 łyżeczki ja mam i dałam :)

Jabłko i śliwki miksujemy 2s/obr.5
Dodajemy  banana, płatki wodę,mleko i przyprawy
Gotujemy 8min /100stC/obr.1,5  na 1 min przed końcem zdejmuję miarkę z pokrywki

-Do owsianki można dodać orzechy albo do gotowania albo do posypania przed podaniem.
-Jeżeli nie daje banana, to po ugotowaniu przed spożyciem daję 1 łyżeczkę miodu
-Jabłka są podstawą inne owoce można dodać wg. uznania
-Zamiast mleka i wody można użyć tylko wody lub tylko mleka lub mleka roślinnego wszystko zależy od preferencji i potrzeb smakowych jak i dietetycznych.
Płatki mogą być :owsiane,jaglane,orkiszowe

SMACZNEGO :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...